9 Ocak 2010 Cumartesi

SERTAB


Tam 10 yaşındayım "Sakin Ol" u elime aldığımda.. O yaşımda bilemiyordum "Yalnızlık Senfonisi" nin etkisini, "Aldırma Deli Gönlüm" ün sitemini ve kararlılığını.. "Vurulduk" u dinlerken bilemiyordum ince ince vurulmanın ne demek olduğunu.. "Sakin Ol" a , "Ateşle Barut"'a ve "O Ye" e bayılıyordum o ayrı.. Ama şunu çok iyi biliyordum ki o 10 yaşında halimle, dinlediğim ses harika bir sesti, dinlediğim ses Türkiye'nin ileride gururu olacak bir sesti.. Derken 1994 kışında "La'l" geldi.. 94 kışı çok soğuktu ama Sertab bizi o kışta sesiyle ve şarkılarıyla derinden ısıtıyordu. Bir çok kült vardı bu albümde.. "Sevdam Ağlıyor", "Gel Barışalım Artık", "La'l", "Rüya", "Masal".. Aradan zaman geçti, hastalıklar geçti, ayrılıklar geçti... Ben büyüdüm..Sertab büyüdü..Sertab, Sertab gibi oldu ben ise daha bir Sertab gibi...1997 yazında piyasadaydı "Sertab Gibi" albümü.. Sertab yönünü ve gücünü bulmuştu, ben ise ergenlik çağındaydım ve yönümü arıyordum. Bu albümün benim o dönemime gelmesi sanki tesadüf değildi.. "Aslolan Aşktır" ile aşkı, "İncelikler Yüzünden" ile incinmeyi, "Yara" ile yaralanmayı, "Dağ Gibi" ile de her şeye rağmen dağ gibi, taş gibi olabilmeyi öğrendim. 1999 baharında Sertab, kendi adını taşıyan albümünü çıkardı. Sertabın konserlerinde, programlarında defaten söylediği hit şarkılar yoğunluklu olarak bu albümdeydi.. "Vur Yüreğim", "Aşk", "Zor Kadın", "Yanarım", "Yolun Başı"..
2001 yazında belki de en çok hit olan şarkısı "Kumsalda" nın içinde yer aldığı sanki daha ticari olarak hazırlanmış "Turuncu" albümünü çıkardı Sertab. Sezen Aksu imzalı "Unutursun" u da içeriyordu bu albüm..Ayrıca "Güle Güle Şekerim" i, "Hani Kimi Zaman"ı.. 6. solo albümü için araya 4 yıl koydu Sertab.. Tabi albüm aralarına single çalışmaları, eurovizyon süreci girdi. 2005 yılının baharında "Aşk Ölmez" i piyasaya sürdü. Bu albüm aynı zamanda Sertab'ın son Türkçe solo albümüydü ve hiç bir ticari öge taşımıyordu. Sessiz sakin bir çıkış yaptı.. Ama çok sevildi ve dinlendi..Sertab da dinlendi o günden bugüne.. Yurtdışı çalışmaları yaptı, eski şarkılarının yeni coverlarını yaptı.. Boş durmadı, üretti, ürettiklerinden yeni bir şeyler üretti ama hep üretti.. Ve hep çalışmalarıyla gündemde olmayı başardı. 2009 yazında "Bu Böyle" isimli single çalışmasıyla yaza damgasını vurdu. Albümlerin eskisi gibi satmadığı, insanların albümlere artık eskisi gibi değer vermediği bir dönemde belki de Sertab en iyisini yapıyordu.. Şarkı çok sevildi, şarkı çok dinlendi.. Soner Sarıkabadayı bu şarkısıyla ününe ün ekledi ve 2009 Aralık ayında yepyeni bir single çalışmasına daha beraberce imza attı Sertab - Soner ikilisi.."Açık Adresi" i bizlerle buluşturdular.. Şarkı o kadar güzeldi ki dinleyen herkes resmen bayıldı.. Klip o kadar ustalıkla çekilmişti ki insanlar hem şarkıya hem Sertab a bir kez daha hayran kaldılar.. Sertab aynı zamanda albümün tanıtım çalışmalarını da öyle bir ustalıkla götürdü ki single ve albüm büyük kitlelere ulaştı..
2010 yılında bizi yeni bir Sertab albümü beklemekte, aynı zamanda Sertab konserleri.. Kendisini sürekli yenileyen, geliştiren Sertab,konserlerinin yanısıra biz dinleyicileriyle internet ortamında da haberleşebilmekte.. Belki de budur Sertab'ı Sertab yapan, bizden yapan.. Sertab, takipçiniz !

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa